اگر قصد خرید عطر و ادکلن را داشته باشید با اندکی جست و جو در اینترنت با کلماتی مانند پرفیوم، ادوپرفیوم و ادوتویلت مواجه می شوید که ممکن است شما را سردرگم کند. از آنجا که دانستن تفاوت این موارد می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

عطر ها با ترکیب روغن معطر و الکل ساخته می شوند. هر چه درصد روغن معطر در ساخت یک عطر بالاتر باشد ماندگاری بیشتر و طبیعتا قیمت بالاتری دارد. پس همانطور که گفته شد 3 تفاوت اصلی آن ها را میتوان درصد اسانس روغن، میزان ماندگاری و قیمت عنوان کرد. در ادامه این مقاله به طور جداگانه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

 

پرفیوم

پرفیوم

پرفیوم ها با داشتن میانگین بین 20 تا 30 درصد روغن و ماندگاری 12 الی 48 ساعته بالاترین میزان ماندگاری و قوی ترین رایحه را دارند. همچنین به دلیل درصد پایین الکل به پوست های حساس آسیب کمتری وارد می کند و باعث سرخی یا سوزش پوست شما نخواهد شد. البته ناگفته نماند که بزرگترین عیب پرفیوم ها قیمت نسبتا بالای آنهاست اما اگر از این بابت نگرانی ندارید بهترین گزینه برای شما همین است.

مشاهده و خرید پرفیوم های موجود در لیناز

 

ادوپرفیوم

ادوپرفیوم

ادوپرفیوم ها را می تواند محبوب ترین و پر فروش ترین نوع عطر در بازار دانست. به طوری که اکثر فروش عطر و ادکلن های بازار ایران از این نوع عطر می باشد. ادوپرفیوم ها با میانگین 15 تا 20 درصد روغن ماندگاری کمتری نسبت به پرفیوم ها دارند اما قیمت مناسب تر و رایحه سبک و خوش بو باعث محبوبیت این نوع عطر در بازار شده است. اگر قصد استفاده از عطر برای زمان های کوتاه مانند کلاس های دانشگاه، قرار های کاری و غیره را دارید این نوع عطر مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود.

مشاهده و خرید ادوپرفیوم های موجود در لیناز

ادوتویلت

ادوتویلت ها با خلوص 5 تا 15 درصدی کمترین میزان اسانس روغنی را در بین سایر موارد دارد که باعث می شود ماندگاری آن ها حداکثر تا 4 ساعت باشد اما همین درصد پایین روغن باعث شده تا رایحه ادوتویلت ها تازه تر از سایر موارد باشد.

مشاهده و خرید ادوتویلت های موجود در لیناز